Jak wybrać piłkę do ćwiczeń?

Gdybyśmy chcieli wskazać ten sprzęt treningowy, który cieszy się ostatnio szczególnie dużą popularnością, z pewnością w centrum naszego zainteresowania powinny znaleźć się piłki do ćwiczeń. Można je wykorzystywać nie tylko do samego treningu, te bowiem znakomicie sprawdzają się także jako alternatywne siedzisko, co jest szczególnie dobrą wiadomością dla osób, które właśnie się odchudzają. Jeśli ćwiczenia na piłce mają być rzeczywiście skuteczne, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jej wielkość. Nie zawsze można się zdecydować na osobiste konsultacje z trenerem lub fizjoterapeutą, kilka prostych wskazówek da nam jednak pewność, że nawet wybór dokonany przez nas samodzielnie okaże się trafiony.

Najnowsze gazetki promocyjne - sprawdź teraz!

Jeśli siadamy na piłce powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy nasze stopy spoczywają płasko na ziemi, piłka nie spełnia bowiem swoich funkcji, jeśli ciężar ciała nie jest równomiernie rozłożony. Należy też pamiętać, że pozycja kolan powinna być taka sama, jak pozycja miednicy, choć mogą być też nieco inny. Niezmiennie jednak kąt pomiędzy kolanami i biodrami powinien wynosić 90 stopni lub nieco więcej. Także miednica, łopatki oraz uszy powinny znajdować się w jednej linii, nie możemy więc w żadnym kierunku wychylać ciała. Jeśli wybieramy piłkę do ćwiczeń po raz pierwszy w życiu, musimy też uświadomić sobie, ćwiczenia z piłką​że duże znaczenie ma w takim przypadku nie tylko nasz wzrost, ale i waga. Co do zasady, akcesoria takie są produkowane w aż pięciu wielkościach, nie trzeba więc obawiać się, że nie uda się ich dopasować do naszych potrzeb. Waga nie jest mniej ważna niż wzrost, nacisk sprawia bowiem, że piłki się uginają. Jeśli nie należymy do osób bardzo szczupłych, powinniśmy sprawdzić, czy możemy mówić o tym, że kąt ugięcia w stawie kolanowym jest większy niż 90, ale nie mniejszy niż 110 stopni. Jeśli jesteśmy zaawansowanymi użytkownikami, najodpowiedniejsza będzie piłka o średnicy wynoszącej 55 stopni.Jeśli jesteśmy jednak początkujący, dobrze, jeśli postawimy na piłkę nieco większą lub lepiej dopompowaną.

Piłki do ćwiczeń mogą być wykorzystywane między innymi przez osoby starsze, kobiety w ciąży oraz użytkowników o zaawansowanej wadze. W takim przypadku dobrze jednak pamiętać o pewnych środkach bezpieczeństwa. W sprzedaży dostępne są specjalne piłki z systemem bezpieczeństwa ABS, o których wiadomo, że poradzą sobie nawet z ciężarem wynoszącym 1000 kilogramy i właśnie nimi powinniśmy zainteresować się w pierwszej kolejności. Oczywiście, i z nich będzie uchodzić powietrze, nigdy nie nastąpi to jednak gwałtownie.

Zobacz jakie promocje są w Primark Młociny!

Kategorie: Piłki - rodzaje ,

Autor

Cardio life

Zespół dietetyków oraz trenerów personalnych.